רבים הם האוהבים אהבת נפש את הים. כדוגמת – השקט. הריח. ובעיקר את הרוגע. ולאחרונה יותר ויותר בוחרים לתרגם את התחביב שלהם למשלח יד. ולכן, אנו אומרים לכל מי שרוצה להוציא רישיון לסירה, מוטב שיבחר להוציא למשל רישיון משולב לסירה ואופנוע ים. מדוע? אתם בוודאי שואלים כעת את עצמכם. ובכן, מרבית החומר שלומדים לרישיון הסירה, מופיע גם בחומר ללימודי אופנוע ים. הדבר קצת שונה ממי שמעוניין להוציא דווקא רישיון לאופנוע ים. כיוון שהשילוב עם הרישיון לסירה כרוך למשל בהשקעה אינטנסיבית, לרבות זמן. וכידוע זמן הוא משאב כספי רב.
מי שרוצה להוציא רישיון לאופנוע ים ורישיון לסירה, נדרש כמובן לצלוח שתי בחינות עיוניות. בעוד לימודים לשם הוצאת רישיון משולב לסירה ואופנוע ים מתבצעים בקורס אחד. כמו כן, הבחינות התיאורטיות נערכות במקביל. כפועל יוצא, הלימודים המשולבים לא יכבידו עליכם עם עוד שיעורים. בעת הטסט תצטרכו לעבור שתי בחינות. מה ששונה בבחינות בא לידי ביטוי בהיקף החומר. כאשר מידת הקושי זהה בשתיהן למדי. אך נציין בכל זאת שוני, לטובת הלימודים המשולבים – מקורו בתחום האורות. הרוכבים על אופנוע ים חייבים ללמוד אותו, מכיוון שלא מות לרכב על אופנוע לילה בחשיכה.
כאשר בוחרים בנתיב לימודים, שבסיומו זכאים להיות בעלי רישיון משולב לסירה ואופנוע ים, יש לעבור את החלק המעשי. במסלול המשולב, לא נדרש לקיים שלושה מפגשים. כאשר לצורך המחשה – נספר לכם כי השניים הראשונים הינם כפולים על סירה ואופנוע ים. כאשר המפגש האחרון מכיל טסט על שני כלי השייט.