כדי להיות משיט צריך לקבל הסמכה לגלית מטעם משרד התחבורה להשטת כלי שייט קטן. כמו למשל – יאכטות, אופנועי ים, מפרשיות. או לחלופין סירות מנוע. כדי להשיג בתור משיט 30 עבודה, נדרש רישיון שייט מאת משרד התחבורה. כדי לחצות את גבולות מדינת ישראל, תוך כדי הפלגה למדינות שונות, נדרשת עוד הסמכה לרישיון. את ההסמכה הזאת אפשר להוציא רק בתום שנה מהוצאת רישיון המשיט. הוצאת הרישיון כרוכה בהצלחת בדיקות רפואיות. כמו גם בצליחת בחינות עיוניות ומעשיות. כאשר לא עברתם עוד הסמכה, המשיט יכול להשיט את כלי השייט שבחזקתו. חוץ מאופנועי ים, עד לשתיים עשרה מייל מן החוף. בבחינות התיאורטיות נבחנים בכללי התנהגות בטוחים ורצויים בים. שליטה בחוקי השייט. תפעול המכשור וכלי השייט. סימונים וניווט. מי שרוצה לעבוד כמשיט, יכול לעבוד כמשיט כלי שייט של אנשים פרטיים. לעבוד בכל מיני חברות שייט. לעבוד בצורה עצמאית ביאכטות פרטיות. לעבוד בחברות אבטחה ימיות. וכיוצא בכך.
הדרישות המקובלות של עבודה כמשיט 30 באות לידי ביטוי בהיבטים הבאים – עמידה בלחץ והפגנת אחריות. מינימום תעודה של רישיון משיט 30. הפגנת רצינות. צליחת בדיקות רפואיות. יכולת אסרטיבית. בעלי רקע מכאני וטכני. ידיעת השפה האנגלית ברמה גבוהה. וכיוצא בזאת.
יש שכר בעמל, במידה ועובדים כמשיטים או כסקיפרים. אפשר להרוויח בין עשרת אלפים ₪, לבין אחד עשר אלף ₪ מדי חודש. להלן נציג דוגמאות. כמיצג של תיאור התנאים לקבלת עבודה בתור משיט 30. לעבודה בתור סקיפר משנה בהפלגות על יאכטה, נדרשים מינימום שניים שלושה בני אדם. העבודה מתאימה אף לסטודנטים. כאשר עובדים על יאכטה בצ'רטר במדינת ישראל, קבלת שכר שעתי. כאשר עובדים על יאכטה במדינה זרה, השכר הוא שבועי. תמיד יש מי שמחפש הפלגה על יאכטה.
קיימים מקומות ללימודים, שמתמחים בהכשרת סטודנטים. כאשר הם רוצים לרכוש מקצוע שעוסק בשייט ובים. בתום הקורס, מספקים מקומות הלימוד הללו ייעוץ והכוונה לזכאים לתעודת משיט 30. וכן מתבצע סיוע בפתיחת דלתות אל מול מעסיקים פוטנציאליים. כמו גם סיוע למצוא התמחות בנושא שרלוונטי.
להיות סקיפר דורש יותר מסתם ידע תיאורטי. מבחנים מעשיים הם מרכיב מרכזי בקביעת יכולתו של האדם לפקד על כלי שיט.
למאמר מלא