החיבה לכלי רכב משותפת להרבה מאוד אנשים ולרוב היא מתבטאת בעיקר בכביש. אנשים רוכשים מכוניות יקרות ומהירות, ומטפלים בהן על מנת לשדרג ולתחזק אותן. אצל חלק מהאנשים, מה שעושה את המשיכה זה המהירות, אצל אחרים זה היופי ואצל אחרים זה המכניקה. את האהבה הזו, חלק גדול מהאנשים מעבירים מהכביש אל הים, כאשר אנחנו רואים הרבה יותר כלי שייט בחופי ישראל מאשר בעבר. כלי השייט כיום הם מאוד מגוונים ומתחילים מקיאקים וגלשנים קטנים, ממשיכים דרך אופנועי ים וסירות גומי ומגיעים עד סירות דייג גדולות ויאכטות מפוארות. כמובן שכדי לתפעל כלי שייט יש צורך ברישיון מתאים, אך המגמה היא ברורה – אנשים רוצים לקבל הרבה יותר מהביקורים שלהם בים, וזה לא כולל רק שיזוף ומטקות, אלא גם פעילות בתוך המים, כמו שייט, גלישה ואפילו צלילה. הפעילות הפופולארית והמבוקשת ביותר היא כמובן שייט ביאכטה או בסירה, על מנת שיהיה ניתן לחוות את הים בצורה אבסולוטית, ואם בעבר היה אפשר רק להשכיר סירה עם סקיפר, כיום אנשים רבים, שנחשבו בעבר לחובבנים, מוציאים רישיונות וקונים כלי שייט בעצמם.
אטרקציה אחרת
עבור חובבנים, השייט ביאכטות או בסירות נעשות עם סקיפר מוסמך שמשתדל לא להפריע, אם כי עליו לשים דגש על בטיחות. הים הוא מקום מסוכן וצריך מבוגר אחראי שיהיה מסוגל לגרום לאנשים לשמור על החוקים. השייט מתאים גם לחבורות של חברים, גם למשפחות ואפילו לזוגות שמחפשים הרפתקה רומנטית בשעות בין הערביים. על הסירות אפשר לבצע מספר פעילויות, כמו מסיבה או ארוחה על הסיפון, דייג, עצירה לצלילה ועוד. מדובר באטרקציה שהיא אחרת ושונה, והיא מספקת להרבה מאוד סוגים של אנשים את מה שהם מחפשים, בין אם זה מסיבה, או אירוע שקט, זה נעשה בלב ים ובאווירה מיוחדת.
לאור הפופולאריות והנגישות, הרבה מאוד אנשים מחליטים להוציא כיום רישיון סקיפר ולא להיות תלויים בחברות ההשכרה או בסקיפרים חיצוניים. חשוב להבין שעבור חלק מכלי השייט אין צורך בשום סוג של רישיון – כמו קיאקים או גלשנים, אך כאשר עוברים לסירות קטנות (עד 7 מטרים) יש כבר צורך ברישיון סקיפר שנקרא רישיון עוצמה א'. השלב הבא, הוא רישיון עוצמה ב' לפיו אפשר להשיט כמעט כל כלי שייט פרטי שקיים בישראל. מעבר לכך, אנשים שרוצים לדוג זקוקים לרישיון דייג, אך בכל אופן, מדובר בפרוצדורות נעימות יחסית, עם מינימום בירוקרטיה, אותם אפשר להשלים בקורסים קצרים ואף מהנים.
אנשים אשר מתמקצעים ורוצים לקחת את התחביב לשלב הבא מתחילים להתעניין בקניית כלי שייט משל עצמם. בחיפוש אחר סירות למכירה יש לבצע סקר שוק מהודק ונכון. לחלק מהחברות יש סירות משודרגות אם כי קטנות, לאחרות סירות גדולות אם כי ישנות יותר, וחשוב לראות אם ניתן לקבל שירותים מקיפים כמו קניית ציוד ימי או שירותי מוסך. כל אחד יכול וצריך לבחור את הסירה שלו לפי ההעדפות שלו, כשהשיקולים הם גם כלכליים וגם פרקטיים.
הרפתקה מעניינת
אחד הפרמטרים המרכזיים בהצלחה של קנייה של כלי שייט הוא המקום בו רוכשים את הכלי. יש הרבה מאוד אנשים שמוכרים כלי שייט בשוק וגם אתר כמו יד 2 מלא בהרבה מאוד הצעות. עם זאת, חשוב לקנות במקום שמעניק מענה כולל לכל הצרכים של הלקוח, בין אם הוא חובבן ובין אם הוא מקצוען שרוצה לשדרג את העבודה שלו. החברה הטובה ביותר המתעסקת עם מכירה של כלי שייט היא ללא ספק "כאן על הים", שמעניקה ללקוחות שלה את האפשרות ליהנות מחוויית קנייה אחרת, כזו שנמשכת גם לאחר הרכישה.
כאן על הים מציגה קטלוג עם צי רחב של כלי שייט וציוד ימי הן לחובבנים והן למקצוענים. יש מגוון עצום של סירות לאנשים עם כל סוג של רישיון, ואפילו לחובבנים. יש הרבה יותר סקיפרים ואנשים שהפכו את התחביב שלהם (הים) למשהו יותר מקצועי, ובכל סוף שבוע חמים ניתן לראות אלפי אנשים בנקודות שונות בארץ יוצאים לשייט נחמד עם משפחה או חברים. בחברה מעניקים ליווי צמוד והכוונה מהרגע בו הלקוח פותח את הקטלוג וממשיכים במתן שירותי מוסך למען תחזוקת הכלי ותפעולו. כלי שייט צריך לתפעל ולתחזק, שכן הם לא עובדים כל יום ויש להם הרבה רכיבים. חברה שמציעה שירותים כאלו היא חברה לה חשוב שהלקוח יהיה מרוצה.
האפשרות לצאת לשוט עם המשפחה והחברים היא משהו שכל אחד חולם עליו. כיום, כל אחד יכול להוציא רישיון סקיפר עם מינימום מאמץ, ויתרה מכך, הוא יכול לקנות סירה מתאימה ובמחיר הוגן בחברה שתספק לו שירות מלא. הים הוא כבר מזמן לא רק עבור שיזוף ושחייה קלה, ויש הרבה מאוד פעילויות שיכולות למלא את הזמן תחת השמש. יאכטות וסירות הם לא רק לעשירים בלבד, והרבה מאוד אנשים יכולים למצוא את עצמם עם כלי שייט מתאימים, אשר יאפשרו להם להגשים את החלום של שייט בים עם כלי שייט איכותי.